söndag 13 december 2015

LUCIA, LJUSETS DROTTNING!



Lite sent kom jag på att det var lucia idag, hann precis få med sista minuten på TV4 söndagsmorgons Lucia!
Men jag har sett några genom åren, så det får gå!

Apropå gå, jag tog min dagliga promenad,

som förövrigt tog mig genom skogen och längst vattnet, en liten sträcka på ca 1½ timma, jag räknar ju inte sträckor i meter eller kilometer, utan i tid och låtmängd oftast!
Naturen har en alldeles speciell färgskala den här årstiden, precis innan snön lägger sitt vita täcke!
Allt går liksom i en gråskala gränsande till beige!

Och tystnaden i skogen nästan öronbedövande, ända tills jag närmar mig den lilla bäcken som trogen rinner utmed stigen där jag går, ett svagt porlande!
Här i skogen har jag blivit rekommenderad att inte ha lurarna på och lyssna på musik, eftersom det tydligen dräller av vildsvin här och man bör vara uppmärksam på dem!


På väg hem händer det!

Som ett svagt litet minne från förr, det killar på näsan och kinderna och jag minns, att det var precis så här det känns, när de små, små iskristallerna som kallas för snöflingor, landar på huden och snabbt som en blinkning smälter bort och dör, precis som en smekning från en saknad människa gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar