onsdag 9 december 2015

HELGA NATT!


Ja det höll verkligen på att bli riktigt natta, som vi säger i norrland!
TY!
Klockan 21:39, fick jag ett sms från SJ!
Hej! Ditt tåg har blivit inställt på grund av rådande väderlek. Detta medför att vi inte kör någon ersättningstrafik på sträckan. Vi beklagar detta. För ombokning eller återköp av din resa, vänligen använd länk:..........!
Alltså kvällen för!
Paniken lyste i hela mig och studsade mellan väggarna med rikoschetter från golv till tak!
Ett snabbt sms till stora syster!
"Jävla skit, det blir ingen resa, alla tåg är inställda"!

Strax efter, fick jag telefon från svåger Per, som hade SWEBUS uppe på skärmen och var bara sekunder ifrån att boka en buss åt mig istället!
JAAAA tack, boka!!!!
22:09 hade jag en bussbiljett till Göteborg!
22:50 var alla bussar fulla till Göteborg!

Klockan 11:00 lördag den 5/12 rullade jag neröver i gott sällskap med en trevlig medresenär, kvinna i min ålder, med en vitt skild livshistoria än jag. Spännande att lyssna på någon som levt ett liv me fyra barn, åtta barnbarn, pengar i överflöd, men ändock några "vägbulor" under tiden, typ sjukdom, som lyckligtvis slutade gott!
Men jag är glad och lycklig ändå, när jag tänker på min historia och mina så kallade vägbulor.
Hon däremot chockades och förvånades över mitt öde!
Hur olika det kan vara, men ändå att vi kan glädjas över det vi har, oavsett det lilla eller allt överflöd!
Efter fyra timmars samvaro på bussen, hon klev av i Jönköping, så skildes vi åt som riktigt goda vänner med en hjärtlig kram!
Nu hade jag två och en halv timma kvar innan ankomst till Göteborg!
Stressen steg, eftersom jag skulle vara framme klockan 17:30, precis då jag egentligen skulle inta min trerätters på The Theatre, Gothia Towers!

Men min Guardian Angel fixade så att jag trots alla vedermödor hann till bords till klockan 17:45, gör om det, den som kan!


O helga natt, o helga stund för världen,
då Gudamänskan till jorden steg ned!
För att försona världens brott och synder,
för oss han dödens smärta led.
Och hoppets stråle går igenom världen,
och ljuset skimrar över land och hav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar