torsdag 1 juni 2017

FÖRSTA JUNI


Namnsdagsbarnet, undertecknad!

Och av en händelse så startar Scleroderma Awareness Month. I Sverige finns det drygt 2000 hjältar som kämpar med samma sjukdom, däribland jag.
29 juni är det World Scleroderma Day, jag hjälper att uppmärksamma denna mycket ovanliga sjukdom med mitt leende!
Sklerodermin ska inte få ta mitt leende!

Att jag ler kanske verkar märkligt nu, men sjukdom och elände ska inte få vinna över mig och mitt humör, tvärtom!
Dagens samtal med läkare gav ett, för tillfället avvaktande besked, alltså inte akutskede, utan väntan på nya provtagningar om en vecka eller två, därefter väntan på nya svar!
Förmodligen har vi att göra med en, för länge sedan tillkommen tumör och därför är det inte ett akutläge!
"Sofia kan fortsätta leva som vanligt så länge"!

Och jag pysslade vidare och är nöjd med mitt senaste alster på rekordtid, 3600 pärlor på fem dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar