söndag 11 juni 2017

TA HAND OM VARANDRA


Gå ut och lev livet, precis som vanligt!
Och det gör jag, som idag, gick jag ner till hamnen och käkade en härlig lunch tillsammans med lillasyster!
Så skönt att försöka tänka på något annat, släppa alla tankar om sjukdom och elände, åtminstone för några timmar!
Självklart dök det dåliga samvetet upp ständigt och jämt mellan tuggorna, samvetskval över att jag sitter här och njuter av det vackra vädret och god bakad potatis, skagenröra, härlig sallad och en lagom öl!
Istället för att vara uppe i Umeå hos Sofia, trösta, lyssna och vara närvarande i synnerhet!
Dålig mamma, egoistisk kärring eller klokt tillvaratagande av min självbevarelsedrift?
Den som vill döma, gör det tyst och tänk i ett längre perspektiv!
Jag måste överleva för att orka finnas där!


Tids nog och lite mer förberedd och tankad med god energi,
så sällar jag mig till min tappra och älskade dotter i Umeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar