fredag 30 juni 2017

FORTSATT OSTADIGT


Kanske ett tecken från Erik, "ta det lugnt nu mamma", för det är ju alldeles utmärkt med skitväder nu när jag ändå måste ta hand om mig!
Fast det finns ju inget skitväder, alla väder är ju bra och har en mening, ja precis som vi människor, alla är vi olika och har ett värde, oavsett!

Skurarna avlöste varandra och vinden slet i träden, så de såg ut som spända pilbågar här utanför mina fönster!

Underbart att bara vara alldeles själv, tussa omkring i mjukiskläder och osminkad!
Dessutom fick jag hjälp igår med att handla hem det mest nödvändigaste såsom mjölk, bröd och frukt, så det går verkligen ingen nöd på mig, jag har tak över huvudet, varmt och skönt under min värmefilt och framför allt gott sällskap by me I and myself!

För visst får man säga att man trivs i sitt eget sällskap utan att det låter egoistiskt och konstigt!
En klyscha, "man måste älska sig själv, för att kunna älska andra!"
Jag har jobbat på det en hel del de senaste åren och har kommit en bra bit på vägen!
Ja, lite som det där med att hjälpa sig själv först, innan man hjälper andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar