söndag 18 juni 2017

I LOVE MUSICALS


I sena timmen, så måste jag erkänna med besegrad av trötthet, så jag återkommer till inlägget i morgon!
Men jag säger bara det, WOW vilken jäkla kväll!!!!
Som alltid har jag en väldigt lång landningssträcka efter konserter, men efter lördagens mastodontkonsert på Ullevi, Världens största musikalkonsert, så är det nästan omöjligt att landa!

En riktigt behaglig tågresa med MTR ner till Göteborg i god tid, vill inte stressa!
Checkat in på ett litet enkelt hotell men gångavstånd, utsikten hade mer att önska, men jag skulle ju ändå bara sova där en natt.
Kvällens utsikt var huvudsaken och huvudkudden därefter!



Jo, hälsade på mina vänner på Gothia Towers, 27:e våningen!
Hur gick nu det där till?
Jo hela Göteborg vallfärdade dit, såg det ut som i alla fall!

Sedan den obligatoriska gemensamma middagen med likasinnade på restaurang och jag kan sätta en redig summa på att de flesta matgästerna hade samma mål efter maten, att ansluta sig till vallfärdståget mot Ullevi!
26742 personer samlades till AA-möte för att erkänna sitt härliga och fullkomligt ofarliga beroende I LOVE MUSICALS!
Inte helt oväntat, så hade jag försett mig med en riktigt skaplig plats, rad 2!


I väntan på att konserten skulle börja, mötte jag många både gamla och nya vänner som också hade tagit sig dit från när och fjärran!

26742 personer samlades på Ullevi för att bevittna världens största musikalkonsert. Peter Jöback, Helen Sjöholm och Tommy Körberg uppträdde för första gången tillsammans och backades upp av Stockholm Sinfonietta, en stor dans-och sångensemble och stjärnsolisterna Emmi Christensson, Ma-Anne Dionisio, Scarlett Strallen och Tam Mutu.
Samtidigt firade Peter Jöback 20 år som artist.

Höjdpunkterna var så många att jag inte kan räkna upp dem alla.

Everybody says don´t med Peter Jöback



Ouvertyr Stockholm Sinfonietta


My fair lady med Helen Sjöholm och Tommy Körberg
Och sedan avlöste det ena underbara musikalen efter den andra!










Peter Jöback har med världens största musikalkonsert tagit genren till ny nivå, musikalfebern har aldrig varit större.
Kvällen slutade med ett välkomponerat fyrverkeri, efterföljt av ett konfettiregn som lyste upp den mörka sommarnatten!


Once in a lifetime

På vägen tillbaka till hotellet, lyckades jag knycka med mig två gigantiska inramade posters, konserten var ju slut så, va fasiken!

I Love Musicals slog rekord på Ullevi!


Tusen tack Världens Bäste Peter, som gjorde det här möjligt, tack för ditt mod och sluta aldrig att drömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar