onsdag 28 juni 2017

HJÄLP DIG SJÄLV INNAN DU HJÄLPER ANDRA


Igår kom jag hem till Nynäshamn igen, till min egen säng och tack o lov för det, för på midsommardagens morgon vaknade jag av att det brände till bak i näsan på vänster sida och ner mot halsen!
Saken är den att Sofia och jag delade 24 timmar tillsammans med en assisten som var ordentligt förkyld!
Jag har ju nedsatt immunförsvar pga Sklerodermin, så att jag skulle bli smittad kom som ett brev på posten!
Tyvärr så hände det precis samma med Sofia och i detta läge är det ytterst olämpligt, hon har ju nog ändå så att säga!
Fuck cancer!!!
På torsdag ska hon förresten till sjukhuset igen för en ny biopsi av tumören, läkarna vill dubbelkolla om det är samma sort som för 25 år sedan, vilket låter väl mest troligt!
Så nu är det bara att vänta på nytt svar inom kort!

Därav beslutade jag mig för att resa hem för att kurera mig i lugn och ro, för till vilken nytta är jag som bara snorar, hostar och ser allmänt bedrövlig ut, det drar ju bara ner Sofia ännu mer, istället för att lyfta!

Det är tur att hon har några friska assistenter som kan finnas vid hennes sida och kaninen som kan trösta och locka till skratt i all bedrövelse!


Hoppas att det är bättre väder nästa gång jag reser upp till Sofia, den här gången fick jag i alla fall ingen användning av baddräkten som jag packade ner, bara regnrocken, ja förutom på midsommaraftonen då!

Å som de säger i säkerhetskontrollen på Norwegian, "hjälpa dig själv innan du hjälper andra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar