måndag 14 december 2009

DAN FÖRE SPECTRUM !


Vaknade tidigt idag, mardrömmarna kom i kapp mej ändå och så kände jag av en förkylning bak i svalget och näsan. Men jag satte mej en stund med en "vanlig-mugg" (Mona har en sån där fiiiiiinnnnn mugg hon också men tror sig inte använda den) kaffe hos Mona, som naturligtvis var vaken redan. Sedan lyckades jag somna om några timmar till. Ljuset hade återvänt och en ny dag låg framför oss, med nya möjligheter.

Gårdagen var ju alldeles förskräckligt lat och konstig, så idag var vi bara tvungna att försöka åtminstone ta hissen ner åtta våningar, gå de fem stegen till bilen som Kjell kört fram, mödosamt sätta sig i den och åka till ett jättestort köpcentra en bit härifrån och handla mat bla samt att apoteket fick ett besök av oss.

Så nu sitter vi här igen med varsin pc, mätta och belåtna. Förresten! Kjell är en alldeles utmärkt äkta make, för han lagar hur god mat som helst. Idag åt vi lax. potatis, sås och ättiksinlaggd gurka. Vad som kommer att hända resten av kvällen vet jag redan, pc:n i famnen tills ögonen blöder. Det här kan man kalla rehab-center in Oslo.

I morgon så tror jag med bestämdhet att det kommer att vara mer action i kärringarna här uppe på berget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar