söndag 13 december 2009

NU ÄR JAG I OSLO!





































Hej igen! Ja nu sitter jag i Oslo hos min härliga vän några dagar och inväntar nästa konsert. Det är luciadagen och solen lyser, det är långt mellan gångerna man ser den förresten. Jag har sovet som en stock den här natten, inte en endaste mardröm lyckades nå mej, minns inte när det hände sist.

Det har ju varit några intensiva dygn. Reste med fakiren i fredagsmorse och anlände Göteborg och Gothia Tower kl. 13.30. Där satt mina vänner i foajén och väntade på mej. Kramkalaset började! Jag tog ett glas rött tillsammans med dem och vi satt länge och trivdes där nere och liksom satt och väntade och hoppades på att NÅGON skulle tvär komma förbi. Vi visste nämligen att NÅGON bodde på samma hotell och Mona hade ju redan lyckats vara framme och TA en KLEM, så hon var väldigt rädd om sin högra kind, så att jag inte skulle gnussa för mycket på den :-))). Men när kl. närmade sig 16.00 fick vi lov att ge upp för vi skulle på rummen och fixa till oss och sedan gå ut och äta innan konserten. Klockan fem sammanstrålade vi i foajén och gick på en kinaresturang. Där satt jag ensam svensk med sju norska vänner och inväntade......

KONSERTEN ja! på Scandinavium. MAGISKT! Jag vet inte hur jag ska förklara det, men något märkligt händer alltid när den mannen kliver upp på scenen, den blir liksom glödhet, fast han står där i sin enkelhet. Hur det kan komma så mycket vackert ur en helt vanlig människa är oförklarligt, men HAN BARA GÖR DET Nu har jag som sagt en konsert på tisdag på Spectrum här i Oslo och sist men inte minns Globen på fredag.

1 kommentar: