söndag 20 december 2009

JULPYSSLET PÅ GÅNG!


Traditioner kan te sig på olika sätt under jul och nyårshelgen! Hos oss har det blivit att det alltid ska ligga ett härligt pussel på köksbordet och så blir det även den här gången. Första gången vi hade det var den julhelgen då Tsunamin i Sri Lanka, Thailand m m drabbade tusentals människor. Det var sannerligen en märklig jul och nyårshelg, Sofia och jag satt oavbrutet och lade vårt pussel samtidigt som vi följde det ohyggliga som hände på vår köks-tv. Nu har Sofia inhandlat den här julens 1000-bitare igen, av samma otroligt härliga pusselmakare vid namn Jan Van Haasteren. Rekommenderas å det varmaste från en som vet och har lagt otaliga sådana tillsammans med Sofia. Skön avkoppling och många kloka samtal och tankar kommer upp samt skratt och förtvivlan under tiden man söker just "den pusselbiten". Ibland frestas man till att hämta hjälp från annat håll men inser snart att det är bara jag som kan göra det själv, att det inte finns några genvägar.

Apropå pusselbit! jag hoppas att jag har funnit den nu, eller åtminstone en av dem, som gör att jag snart är hel och sann mot mej själv och vågar leva mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar