torsdag 3 december 2009

NU RÄCKER DET!

Jag satt i bilen idag, hade lite ärenden som bara var tvunget att uträttas.
I bilen kommer jag alltid på saker och tänker högt och förnuftigt med mej själv.
Tillsammans med musiken som strömmar ut från cd-spelaren tänker jag så klart och löser de flesta gåtorna. Okey! det kan kanske vara med en viss risk också, för det händer inte allt för sällan att mitt resonemang framkallar tårar som skymmer sikten.
Idag var det en sådan dag. Var och tömde brevinkastet och plockade ihop de mest personliga sakerna i "lägenheten". Egentligen så förstår jag inte hur jag orkade, men det är just det som är frågan som har ett självklart svar. Vad har man för val? Inget! det är bara att bita ihop och göra det som är tvunget.
Därför så är min rubrik i kväll "nu räcker det", för nu är jag så otroligt trött på alla motgångar och att vara stark och duktig, något som förföljt mej under en lååååååååång tid.
Tänk att få vakna upp en dag och alla bekymmer är som bortblåsta, axlarna nedsjunkna, inga fler sönderpressand tänder, solen skiner och alla nära och kära är glada, friska och lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar