måndag 28 december 2009

KUNG BORES KONSTVERK


När jag kom in till Sofia i morse, eller rättare sagt strax före lunch och drog upp rullgardinen så möttes jag/vi av ännu ett konstverk av Kung Bore. Jag verkligen hatar vintern, men jag kan inte neka till att man förundras över hur otroligt läckra skapelser snö och vind kan bilda.

Varför jag kom in till Sofia så sent på förmiddagen har naturliga orsaker. Jag vaknade vid 03-tiden och konstaterade att det var dax igen med taggtråden. Svepte om mej morgonrocken och gick ner i köket för att bombardera mej med tranbärsdryck och massor med alvedon, upptäckte att Sofia fortfarande var vaken, hon har ju gudskelov julledigt.Jag plockade fram värmedynan och försökte sova igen, men misslyckades totalt. Satt på kökssoffan med värmedynan och väntade på morgontidningen, den kom 05.20,mer dryck och alvedon och till slut lyckades jag somna i min säng kanske runt sextiden och vaknade strax före elva och då sov Sofia fortfarande.

Snacka om att ha gått i ide, men av vilken anledning ska vi kliva upp över huvudtaget? Snön har fortsatt att vräka ner idag, bilen snöar över eftersom vi skottar fram den och som sagt, jag hatar vintern.

I morgon ska jag försöka ta mej till kyrkogården och tända ett ljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar