tisdag 11 september 2012

11:e SEPTEMBER


En ödestigen dag, då jag kanske borde stanna under täcket och bara ligga och krama kudden, så att inget ont händer mig, men vad fasiken!
Det värsta har ju redan hänt mig och inget kan överträffa det! Så upp och hoppa och på med goskona inför dagens rundan. Idag blev det hamnen och ett möte där med min kompis Mia som var med mig till London.
Vi hade inte träffats sedan sist vi skildes åt natten mot måndagen den 3:e september när vi kom hem från resan.
Mia har legat däckad i förkylning och jag, har som vanligt legat under en filt och försökt landa så sakteliga. Men idag kunde vi stråla samman igen på Havstrappan i den härliga septembersolen.

Egentligen så är 11 september för evigt förknippat med mörker.
Många tragiska händelser har inträffat just detta datum genom årens lopp.
Men från och med i dag är datumet också förknippat med en positiv nyhet.
I dag kunde journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson äntligen andas ut som fria män.

Flera stora, dramatiska och tragiska händelser om inträffat just detta datum genom historien.
Händelser som jag minns var till exempel,
1978 när formel 1-stjärnan Ronnie Peterson avled i sviterna efter kraschen på Monza i Italiens Grand Prix dagen innan.
2001: Terroristattackerna mot World Trade Center och New York. Omkring 3 000 människor dödades.
2003: Anna Lindh Sveriges utrikesminister som avled i sviterna av den knivattack hon utsattes för dagen innan på NK i centrala Stockholm. Mijailo Mijailovic greps för mordet, erkände och dömdes till livstids fängelse.

Men nu hoppas jag att den negativa trenden äntligen har vänt och att försonigens tid är här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar