söndag 30 september 2012

FULLMÅNE


Äntligen har jag käkat höstens delikatess, den här gången hemma hos min vän Mia!
SURSTRÖMMING!*ler*
Så jäkla gott och i synnerhet tillsammans med goda vänner som sagt.
Naturligtvis är jag så pass självständig nu att jag mycket väl hade kunnat öppna någon av de två gamla 1/4-burkar som jag har liggandes i mitt kylskåp, kokat några potatisar och käkat själv, men delikatesser smakar alltid bäst tillsammans!
Och naturligtvis bäst ute i en kuvös! Det är vid sådana här tillfällen jag verkligen saknar min kuvös uppifrån Umeå, så otroligt härligt det var ute i den och vad vi utnyttjade den och förlängde utevara-sesongen, minst en månad åt vardera hållet! Men det var då, nu är det nu och nytt vatten rinner under broarna!
Och trots regnet, eller tack vare regnet var det en skön kväll där ute och fullmåne och det doftade så där alldeles, alldeles ljuvligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar