torsdag 13 september 2012

BESÖK AV LESLIE


I morgon välkomnar jag ett besök av Leslie!
För troligast är det enda sättet för mig att vila med gott samvete, att just en orkan dyker upp bakom knuten.
Regnvädret som kommer in under den tidiga fredagsmorgonen kommer under förmiddagen att breda ut sig över hela Sverige. Enligt SMHI är det resterna av orkanen Leslie, som rört sig över Atlanten under slutet på augusti som kommer att dra in över Sverige.
Värmlänningar och bohusläningar kommer att vara de första som tvingas dra på sig regnställen.
– Regnvädret kommer in från nordväst, och drar till en början in över Värmland och Bohuslän. Över norra Västkusten kommer det att regna 15-20 millimeter under hela dagen.
Regnvädret kommer att ha spridit ut sig över hela Sverige redan under förmiddagen, och solchanserna är i princip obefintliga. I västra Götaland och östra Svealand kan det dessutom komma att blåsa upp ordentligt.

Redan under lördagen spricker dock molnen upp, och med temperaturer strax över 15 grader i Götaland och Svealand kan den som vill njuta av värmen passa på att vända ansiktet mot solen: då ska det nämligen vara strålande sol i större delarna av Götaland, Svealand och sydvästra och mellersta Norrland.

Det senaste dagarnas vackra septembervädret har lockat ut mig, trots att jag egentligen borde vila.
Men va fasiken, man måste ju passa på medan det är sol, tanka D-vitaminer och solenergi/värmen inför den stundande hösten mörkret och vintern.
Men som sagt, i morgon vilar jag inomhus med gott samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar