måndag 10 september 2012

SKOGSVANDRING


Rustade mig med diverse teknologi, så som iPod, kamera och min nyinköpta Samsung Galaxy S III, den sistnämda är jag under läro i ännu.
Jag har appen instagram installerad och behöver träna i bildtagning och överföring och vad är inte lämpligast att göra det än ute i det fria.
Jag ställde kosan mot Nickstaskogen, den som härbärgerar viltsvinen här i trakten.
Därför beslutade jag mig för att bara ha ena örsnäckan i, utifallatt!
Jag avvek från promenadvägen där inne i skogen och vandrade uppöver på små slingriga, knapp synliga stigar, kanske i hopp om att även finna en liten kantarell eller två.
Som jag gick där hörde jag ett knakande och brakande på avstånd, ja även flåsande!

Hjärtat hann slå några extra slag och pulsen steg betydligt och jag stelnade till, just som jag stod och fotade en gigantisk myrstack.
Plötsligt kom det en man kutande och hade en hund springande lös precis förbi mig där jag stod med bultande hjärta och myror som började klättra upp på mina skor.

Någon svamp blev det inte, endast några övermogna blåbär slank ner där i farten för att skaka av mig obehaget.
Dessutom hann jag ta några bilder med både kamera och mobil.
Och Peter sjöng för mig hela tiden i ena örat, så välbekant och tryggt!
En helt vanlig måndag i början av september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar