fredag 19 september 2014

KALLT KAFFE NU IGEN!


Risken är i det närmaste mikroskopisk att jag ska bränna min tunga när jag ska dricka mitt trekaffe! Det slår nästan aldrig fel oavsett, så somnar jag in precis som jag sätter mig med muggen. "PRECIS SOM VANLIGT"
Jag är nog skapligt däckad, eftersom jag inte rör mig mer än absolut nödvändigt, typ till och från toan, en tripp in till köket, öppnar kylskåpet, låter ögonen vandra runt lite runt hyllorna, sträcker in en hand och tar något på måfå, vetifan vad det blev, men något!
Tar med mig "något" tillbaka till soffan och tv:n.
Slötittat, slumrar om och om igen!
Ja, precis som nyss, kaffet och somnar, vaknar och dricker pissljummet kaffe!
Alternativet är ju att gå in i köket igen och miccra kaffet, men ids inte!

Jag intalar mig själv att det är bäst att dricka ljummet kaffe, då känner man av aromen bättre, alla de där små vinklingarna som väcker oss till liv.

Skitsnack, struntprat och yrsel innanför pannbenet!

Och snart ska jag vara pigg och alert igen, bara fyra dagar kvar! PHU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar