söndag 14 september 2014

VALDAGEN 2014


Rättigheter och skyldigheter att värna om vår demokrati!
Vilket fantastiskt land vi lever i, solen skiner, rosorna blommar fortfarande i än så länge ej vandaliserade rabatter och tågen går skapligt i rätt tid.
Folk promenerar i sin lite finare stass till vallokalerna, som att fira och visa vördnad och tacksamhet över att få ta del av denna möjlighet att kunna göra sin röst hörd utan att riskera repressalier efteråt.
Varför inte allmän flaggdag en dag som denna?

Nå, jag har redan förtidsröstat och känner mig nöjd med mitt val, som för ovanlighetens skull blev lite spretigt men väl genomtänkt och det är ju huvudsaken.

Men nu till något helt annat! Äntligen ringde min granne, hon under mig!
Fem dagar efter operationen och hon ligger fortfarande på IVA!
Så rosen tillägnar jag henne, den har inget med om hur jag har röstat eller så och föresten är den ju rosa!
Mitt val har, inte helt oväntat, flera olika färger!

Nu är det bara en timma kvar innan vallokalerna stänger och rösträkningen börjar, spänningen är oliiiidlig!

Förresten, jag tror att jag håller på att bli förkyld, likaså Sofia! Nu gäller det att vi hinner bli återställda båda två innan Livet är en schlager den 24/9 och vi rullar in på Cirkus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar