tisdag 30 september 2014

SEPTEMBERFÄGRING


Idag fick jag njuta av naturen från insidan av pendeltåget på min väg till Huddinge sjukhus.
Ty det var dags för ännu ett besök på fysiologkliniken och Lungfunktion - Spirometri.
För säkert 20:e gången instängd i den hermetiskt och ljudisolerade glaskuren.
Mina obefintliga läppar slutna över munstycket och näsklämma.
Därefter de obligatoriska in och utandningarna, snabba, sakta, motstånd och hålla andan så länge jag kan.
Efteråt är man ganska andfådd men det är okej!

Idag har det ju dessutom varit Riksmötets öppnande och där bjöds på sång och musik från bland annat Peter Jöback som sjöng "Annars vore jag inte jag", som en passande och direkt hälsning till SD:s Björn Söder. Samt "Stockholm i natt" och "Guldet blev till sand". Ett alldeles otroligt bra låtval en dag som denna och med tanke på det nyss avslutade valet. Hans medmusikanter var Charlotte Centervall, Rickard Nilsson och Ricard Nettermalm, som förövrigt är samma trio som följer med Peter till London 3-5 november! Tjjhhoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar