söndag 21 september 2014

UNDER STÖRSTA MÖJLIGA TYYSSSSTTNNNADDD


Jag fick låna en liten pocket av lillasyster HÄROMDAN!
Läste typ tolv kapitel igår mellan sömnattackerna och kapitulerade redan vid niotiden och kröp till sängs.
När jag vaknade i morse orkade jag inte starta upp laptoppen, ville liksom spy på den, som om att den tagit musten av mig.
Visst är det sunt att få känna så ibland?
Tog vid i boken idag däremot under tystnad, endast ventilationen hördes och Phantomenklockan inne i köket som tickade.
Först hade jag radion på, men där var det bara bla bla bla bla och jävligt dåligt musikval, precis som vanligt, höll jag nästan på att säga!
Så jag stängde av den och satte mig här vid fönstret på min vanliga plats och började läsa.
Det börjar bli kallt nu, handledsvärnare på, fleecetröja, och efter en stund även täckbyxor. Jo du läste rätt, täckbyxor!
Ibland när jag fryser som värst brukar jag dra på mig mina täckbyxor för de värmer sååå gott!
Samt ullsockor och Foppatofflor!
Man behöver inte så särskilt livlig fantasi för att inse min otroligt eleganta outfit!

Alltså jag ska inte börja läsa, ty då har jag en tendens att inte sluta och allt omkring mig förfaller, blommorna dör och undertecknad likaså.
Mikrad mat och snabbkaffe säger sitt tydliga språk!
Men nu vet jag att det är dags att börja planeran inför ålderdomen och bättre på min pensionsförsäkring, det gäller bara att hitta några likasinnade låginkomsttagare som inte vill tyna bort på något äldreboende.

Nämne alltså, vilken inspirerande bok för en gammal gumma som jag, som bara sitter och glor ut genom fönstret och tyst för mig själv kommenterar morsorna som sitter och röker och talar i mobilen medan ungarna skräpar ner och bryter sönder buskar och träd här utanför.

Bara ett litet smakprov ur boken som fick mina mungipor att ändra riktning för en stund!
"Håll upp armarna"
"Jaha ja! Jag kan förstås ha gömt något under armhålorna.
Men det ryms mycket mer under hängbrösten".
"Hängbröst är prefekt för stulna diamanter - även om det skaver lite"
Kvittrade Märtha och pekade på de två hängande reminiscenserna av en tid som flytt.

Jag slutade läsa när skymningen föll på och regnet började smattra på fönsterbläcket.

Jag har en plan! he he he he he

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar