söndag 9 november 2014

FARSDAG



Så vi då kommit oss till den dagen när alla våras fäder skola gratuleras!
Hipp, hipp hurra för er idag!!!

Stilig, eller hur!!!
Min pappa i unga dar, som värsta filmstjärnan typ Gregory Peck eller som han vid en period i sitt liv.

Väldigt lik Lasse Lönndahl, tyckte tydligen Lasse själv förresten. Pappa och mamma var inne i en butik i Stockholm en gång och mamma upptäckte hur, just Lasse stod och stirrade på pappa där inne.

Bilden är tagen ungefär vid det tillfället när mamma och pappa var i Stockholm.
Det här var ett sidospår!

Det är nu 17 år sedan pappa gick bort, alltför tidigt, endast 70 år gammal.

Lite ruggigt att tänka på, att nu har jag kommit till den åldern när det börjar närma sig.
Som idag t.ex! Jag kom på att jag borde skriva i det "Vita Arkivet", för vem vet hur och när det är dags och hur oansvarigt vore det väl inte mot Sofia om jag ställer henne helt ovetande om hur jag önskar att saker och ting skall fördelas.
Men en sak har vi gjort klart med hon och jag, hi hi hi hi, utifallatt.
En särskild flyttkartong märkt med "Mona"
"Men mamma inte ska du väl prata om sånt nu, du ska väl inte dö"
Men alla ska vi dö någon gång!

Usch då, det var ju inte meningen att jag skulle tillägna farsdagens inlägg med död och bedrövelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar