torsdag 13 november 2014

TILLBAKS TILL FANTASINS VÄRLD



Såååå jävla skönt, nu har jag fått svar på mina orostankar som har grott ända sedan 5/8.
Nu kan jag slappna av, sitta och läsa en till bok, utan att tankarna skenar iväg mitt i en mening.
För visst är det så?
Om man grubblar på något så har det tendens att ploppa upp vid de mest olämpliga tillfällen och inte är det möjligt att alltid kunna ta till aktiviteter typ resor och konserter, som lyckligtvis har den inverkan på mig att kunna släppa oro och sjukdom.

Jag har varit till min läkare på VC idag och fick svar på DT som togs på mina lungor för en vecka sedan.
*Pleural förtjockning och små stråkformade förändringar apikalt bilateralt, oförändrat jämfört med tidigare DT, sannorlikt post TBC-förändringar.*
Psss, jag har mig veterligen aldrig haft TBC!
forts. *Inga övriga lungparenkymförändringar. Inga förändringar avgränsas motsvarande det beskrivna fyndet vid lungröntgen. Inga förstorade lymfkörtlar i mediastinum eller hili.*

Tänk vad ett positivt besked kan betyda mycket och vad man värdesätter hälsan och livet!
"Bättre att vara frisk och fattig än rik och sjuk!" Det stämmer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar