lördag 29 november 2014

SNART ÄR DET JUL


Men sakta i backarna nu gamla gunsan, det är ju inte ens 1:a advent än, det är ju i morgon!

Egentligen hade jag ju inte tänkt pynta så mycket i år inför julen eftersom jag "precis som vanlig" ska fira den uppe i Umeå hos Sofia och kommer att resa på en dyrbiljett med Norwegian några dagar tidigare.
Från det ena till det andra, hur taskigt är det inte att alla resor till och från, just under julhelgen är mer än dubbelt så dyra. Jag brukar kunna flyga mellan Stockholm Arlanda - Umeå Airport för under 1000 lappen och nu gick det på 2500:-, oförskämt!!!

Så därför behöver jag muntra upp mig med lite ljus i mörkret, så det blir nog jul här hemma ändå för att muntra upp mig inför den årliga köpruschen och konkursen!

Nå, i alla fall så gick jag en sväng ut i vildsvinskogen och plockade lite gran och tallkvistar till min mässingkruka och satte dit min ljusslinga, så nu är min hall adventpyntad och klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar