söndag 30 november 2014

1:a ADVENT 2014


Och när du har kommit dig lite längre in och en dag länger fram i handlingen, ja då möts du av den här synen!
Ett ljus tänt i min adventstake och strategiskt och bara en handlängd ifrån CD-spelaren framlagt, Världens Bästa Julskiva och tillika den alldeles, alldeles underbara och kommande "Skatten", Peter Jöbacks bok "Jag kommer hem igen till jul".

1:a advent och jag är bjuden på adventlunch till storasyster och svåger.
Lillasyster och jag tar en promenad ner mot stan och sällar oss till dem.
Värmer oss med glögg och pepparkakor innan risgrynsgröten inmundigas.

Konstigt!
Nu är jag inte femte hjulet längre, ty, Ove fattas oss!

Skönt att vi har varandra när sorg och saknad tränger in i våra hjärtan, det blir liksom lite varmare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar