onsdag 12 november 2014

PÅVÄG TILL LUNCHMÖTE


Tydligen har jag svårt för att lyssna på råd och ännu svårare för att säga nej, nej för att jag är rädd att såra någon, eller tacka nej när det bjuds på något. Om det är av snålhet det sistnämnda, kanhända!
För vem tackar nej till en inbjudan till lunch, även om jag måste rycka upp mig ur tvsoffan, slita av mig pyjamasen fast klockan är endast 11:30, kasta mig i duschen och traska iväg den ca 5 km långa vägen till Mia.
Hon är en riktig energikick, så valet var inte svårt, trots att jag skulle "ta det lugnt resten av veckan"!
Sköööönt där ute, fast dimman ligger som en våt filt över Nikstaviken!
Menyn: Kräftsoppa, mummms och kaffe därpå!

Men jag borde öva lite på min devis!

Återta din självrespekt! Det är bättre att göra människorna missnöjda och göra det du vet är rätt, än att tillfälligt behaga dem med att göra det du vet är fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar