lördag 22 november 2014

VACKRA NYNÄSHAMN


Att blogga om ögon och örongodis är ju ingen svårighet och i synnerhet när jag bor in den här lilla vackra pärlan, Nynäshamn.
Oftast när jag vandrar omkring i omgivningarna, så slås jag av denna vidunderliga natur och bilderna jag här härifrån är oräkneliga.

Men tyvärr så stöter jag alltför ofta på den direkta motsatsen också, som t.ex här vid återvinningsanläggningen strax intill min bostad.

Hur tänkte kommunansvariga nu?
En alldeles ny förskola i direkt närhet till sopstationen!
Så min spontana reaktion på det hela, hoppas att det är ordentligt tonade rutor på förskolan så att barnen inte får en helt snedvriden uppfattning om hur och vad som är okej, vem som har ansvar över sina handlingar och liv.
Vuxna människor ska föregå med gått exempel, men när man ser detta, fallerar den devisen betydligt och barnen tar efter.
Barn gör som vuxna gör, inte på vad vuxna säger att de ska göra eller inte göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar