tisdag 11 november 2014

FILMTAJM I SOFFAN



Tack och lov att svt1 sänder gamla filmer på eftermiddagarna, en del riktigt skapliga till och med, en del som passar att sova till, precis så där rogivande och kaffet kallnar bredvid mig!

Jag tog mig på skakiga ben till ICA idag, allt gick i slowmotion efter gårdagens vedermödor, men måste man proviantera, så måste man, oavsett!
Nå, fortfarande på skakiga ben och kallsvettig och med min dramaten i högsta hugg, så mötte jag min granne, hon som bor under mig!
"Oj va du ser trött och sliten ut"
Plötsligt sjönk min självbild ytterligare och den pepp som jag behövde då för att orka ta mig hem, försvann i ett nafs.
Jag hade ju lite försiktigt kollat på min spegelbild borta vid blommorna, där det är en stor spegelvägg, att jag inte såg alltför tussig och nyuppkliven och att lockarna låg där jag hade tänkt mig, bara för att försäkra mig om att "du duger precis som du är".
Vi surrade en lite stund och sedan rullade jag hem igen och kröp ner under filten.
Som sköterskan sa igår på sjukhuset när hon drog nålen, "nu måste du ta det lugnt resten av den här vecka"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar