måndag 10 november 2014

HUDDINGE SJUKHUS, NU IGEN!


Nu är det gjort, äntligen!
Äntligen kan jag lägga även det här bakom mig och se det som ännu en erfarenhet rikare!
Jag ska inte sticka under stolen med att jag faktiskt har varit lite orolig och gruvat en aning. Men tidigt i morse, närmare bestämt 03:30, när min väckarklocka ringde, då släppte jag all oro och gick i duschen, enligt instruktioner från kallelsen, tillika kvällen innan sänggående. Sedan gjorde den sista översikten över min lägenhet, inga sopor, osv, utifallat, nu igen!
Är det nu det ska hända, så okej då, jag är beredd och lämnar ingen skit efter mig!
Precis som när jag ska ut och flyga!
Jag älskar att flyga förövrigt!
Det har blivit mycket fixande och trixande den sista tiden!

Efter en dryg timma i den arla morgonstunden, anlände jag i lagom tid till Hjärtkliniken 8 tr. Och genast fick jag min säng, på med den förtjusande sjukhusskjortan, storlek obestämdbar, färg urtvättadvit och passform bedrövlig, but who cares!
Den ena provtagningen efter den andra avlöste varandra, så jag hann nätt och jämt slumra en liten stund innan jag rullades in till den egentliga undersökningen, hjärtkateteriseringen!
Spänning och en stor portion nyfikenhet infann sig och jag började njuta av att bli ompysslad och övertäcktes av diverse OP-lakan, numera av papper, det var annat på min tid när det begav sig på Käkkirurgen i Umeå för typ 40 år sedan. Varmt och skönt blev det där under och hör och häpnad, jag fick en handvärmare i var hand, så där trivdes jag!
Till min glädje görs den här undersökningen numera via ett kärl på halsen istället från ljumsken, vilket gjorde att jag kunde fara hem relativt fort. Skönt också att läkaren som genomförde undersökningen gav mig ett positivt besked om att det inte såg alltför alarmerande ut! Tjjjjhhhooooo! Så se upp där ute, än är jag inte uträknad, än kan jag fortsätta att vidga mina vyer på äldre dar och stalka Peter Jöback, till mångas förfäran! he he he he he he!!!!!



Innan hemfärd passerade jag sjukhusrestaurangen i vanlig ordning och beställde Laxpudding med skirat smör, because I'm worth it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar