tisdag 31 mars 2015

ÄNTLIGEN RINGVÄGEN IGEN!


Det var alltför länge sedan nu, som jag gick för egen maskin runt Ringvägen här i Nynäshamns ytterkant, Stockholms läns sydligaste asfalterade bilväg, enkelriktad dessutom, för att göra den lite mer promenadvänlig och fridfull.

Efter att ha kurat inne i två hela dagar, gav jag mig iväg, utan någon som helst ambition om att prestera den sträckan.

Det är ganska precis här som det mobila nätverket kastar in handduken, kan det vara därför någon förslagen person monterat upp en "vanlig" telefonapparat här månntro?
Här kommer det en lapsus:
Men som den tjuriga rödhåriga och med Jämtländska gener i blodet, blodet och det röda kommer från farfar, som var en riktig tjurig jämtlänning, "nä se de", var han stående replik för det mesta.

Tog jag mig en bit i taget och vips, hade jag tillryggalagt den dryga två timmar långa promenaden med en liten vattenflaska och Proxident munspray i jackfickan och naturligtvis min älskade mobiltelefon och musiken som angav takten.
Välkommen!
Njut av utsikten vet ja!


"Först skapade Gud ljuset, han skilde natt från dag.
Sen skapade han land och hav och tog sen nya tag!
Han gjorde elefanter, myror, lejon å små möss, tigrar, hästar, fiskat, fåglar, myrslokar och löss."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar