fredag 27 mars 2015

PÅ VÄG IGEN!


Fast den här lilla gynnare önskar sig säker ner i myllan på Trädgårdsmässan istället för att ligga här på asfalten på Backlura på väg ner till pendeln!
När jag kom nära pendelstationen, såg jag att ett tåg redan stod inne och det förbryllade mig eftersom det var ca 7 minuter kvar till avgång mot Bålsta.
Förklaringen var att det här tåget redan hade stått här i tre timmar enligt tågföraren som tittade ut genom sitt lilla fönster och beklagade "signalfel" och hänvisade mig och två ytterligare tänkta passagerare till ersättningsbussar vid ICA.
Sagt och gjort, vi kutade dit och strax kom bussen, som trafikerade mellan Nynäshamn-Ösmo-Västerhaninge.
Därifrån gick det tack o lov ett pendeltåg vidare mot Stockholm.

Dagens utflykt var till Huddinge sjukhus igen för en datortomografi, lungor!
Så jag gjorde det vanliga bytet i Älvsjö mot Flemingsberg.
Utan musik i lurarna för att inte missa ytterligare information från SL!
Så långt allt väl och jag hann fram i tid!

"Nordlinger"!!!

Typiskt, att mitt efternamn ska vara så jäkla svårt att läsa sig fram.

Dator lungor går snabbt och smidigt, andas in djupt, håll andan x 4, samt andas in, andas ut helt, håll andan! Klart!

På med kläderna och och sedan iväg till den efterlängtade Laxpuddingen i sjukhusrestaurangen.
"Nä vi har slutat med den"!
Så nu blev jag lite vild och galen och beställde in den nya dagens,

Kycklingklubba och potatisgratäng!
Förresten vad spelar det för roll, jag känner ju ändå ingen skillnad!

Fortfarande utan musik i öronen!

Den som aldrig har åkt pendeltåg mellan Flemingsberg och Älvsjö en fredageftermiddag bör testa det.
Studenter, studenter och åter studenter!
Alla tjejerna är svartklädda och med utslaget långt hår och en mobil i handen. Till skillnad från killarna som hade kort hår och mobil i handen och svarta kläder.

När jag kom till bytet i Älvsjö mot Nynäshamn, DÅ åkte lurarna på!
För i samma vagn som jag, satt två kvinnor av osäker härkomst och talade med varandra, högt och idogt och det lät "tsi, tsi, tsi, tsi, tsi hela tiden och dessutom kom det fyra unga tjejer som försökte överrösta dem och sig själva.
Därmed pluggade jag igen med "NÄR JAG FALLER" på repeet ända hem till Nynäsgård!

Fem timmar tur och retur. "Fy fan", som Peter säger, när han precis har sjungit och dansat "MIL EFTER MIL" i "Livet är en schlager"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar