söndag 29 mars 2015

SOMMARTID!


Herregud vilken chock jag fick när jag vaknade och tittade i min mobil, för det var tydligen den enda som hade koll på tiden och upptäckte att klockan var 10:30, alltså halv elva, nästan lunch!
Hur kunde jag ha missat det, alltså att när jag ändå var uppe till 01:30 och gjorde en "gunsan", då hade jag kunnat passa på att ställa om alla mina klockor, medans CD:n snurrade!
Faktiskt, men jag har en klocka i precis varje rum i min enorma våning!

Sovrummet, badrummet, köket och naturligtvis i mitt vardagsrum/hall!

Omtumlad och nästan lite skamsen, skyndade jag mig upp och bugade mig innanför dörren och tog DN!

Fixade mitt morgonte och den vanliga lingongrova med det tjocka räkostlagret och provivaglaset, fortfarande lite skamsen, för vem bryr sig? ingen!

Och där var den, arbetsplatsannonsen inför hösten 2016, som jag har väntat!
AUDITION till The Phantom of the Opera!
Ska det verkligen inte finnas åtminstone en lite skitroll, typ fågelskrämma eller papegoja som vederbörande kan axla?

Nu är klockorna åtminstone framställda och jag får glädja mig åt det lilla för dagen, som har varit en riktig innedag med småpyssel och mys i allmänna lag!
Kylskåpsdörren har dessutom fått en storslagen uppdatering och mina fina kylskåpsmagneter som jag köpte på Broadway, Majestic Theatre i New York, har fått en hederfylld uppgift för lång tid framöver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar