torsdag 26 mars 2015

NORDISKA TRÄDGÅRDAR!



Årets Trädgårdsmässa i Älvsjö, Stockholm öppnader idag!

FN:s "Jordår" uppmärksammans på mässan
Kunskap om jordkvalitet har blivit en allt viktigare del för ett framgångsrikt odlande och 2015 har av FN utsetts till "The International Year of Soils", Jordåret.

Och självklar fick mässan besök av mig igen, ty jag har ju min gigantiska balkong!
Nämen skämt åtsido, jag är så himla nöjd med att bara ha några balkonglådor med lite blommor och i år blir det även kryddväxter som ska ge väldoft där ute.

Men hujeda mig va mycket folk det var, nästa trångt faktiskt.
Ett tips till nästa gång, gå inte första dagen!

Dagens inköp blev följdaktningen sex stycken kryddväxter, 100:-.

ett stycke sekatör av modell billig, 150:-, eftersom jag dumdristigt nog lämnade min gamla i Umeå när jag flyttade. En bra sak att ha fast jag bara har en balkong men en prunkande natur runt knuten.

Därtill en pappersmugg kaffe, 28:- och sist och även minst, en liten kaka syltgrotta, 26:-! Suck!!!

Utmärkelsen Årets Pelargon gick i år till den fina sorten 'Violino'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar