måndag 10 augusti 2015

ALLSÅNGSFINALERNAS VECKA!


För sedan är det väl ändå officiellt slut på den här sommaren!

Nu har jag precis sett sista programmet av "Lotta på Liseberg"
Imorgon är det sista programmet av "Allsång på Skansen", det kommer jag att missa, men ingen större förlust, det går väl förresten i repris!
För imorgon har jag betydligt trevligare saker för mig, ty då beger jag mig till Naboland och som jag har längtat efter mina kära vänner på andra sidan gränsen!

Och av den anledningen, så kommer jag att befinna mig i Norska Halden, "Allsång på grensen", som också har sin finalkväll på onsdag 12/8.
Och gästprogramledare är Peter Jöback!
Programmet gästas även av Helen Sjöholm, Christer Sjögren, samt Vazelina Bilopphøggers och Angelina Jordan!
Peter var som bekant gästprogramledare 27 juli 2011 direkt efter Massakern på Utöya!
Med den äran!
Så jag kan avsluta den här allsångsommaren med att se Allsång på grensen på tv7 på fredag den 14/8 och även få med mig det i min TiVo-box!

Förresten, nu har jag äntligen, efter 8 program av 8 möjliga, fattat varför publiken på Liseberg sjunger med mer och bättre än publiken på Skansen!
Jo, de slipper sitta och lusläsa i ett sånghäfte, utan kan läsa direkt från en storbildskärm därifrån texten rullar fram och sjunga ut i full hals!
Tänk vilken skillnad det gör!
Skansen kanske borde ta efter, bara som ett litet tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar