fredag 14 augusti 2015

SOMMARENS HÖJDPUNKT!


För visst har den här sommaren lyst med sin frånvaro!
Men äntligen kom den och till Halden, Fredriksten Festning i Norge!

För att summera min minitripp till Norge med tre ord!
Alldeles, alldeles underbart!

Nu har jag officiellt avslutat den här sommaren och det med Allsång på Grensen!

Jag har ännu inte riktigt landat efter mina dagar hos min kära "sös", som jag brukar kalla henne och den härliga energikick jag fick tillsammans med mina likasinnade i naboland.
Det är alltid lika härligt att få uppleva sånt som jag "nyte" med de som "nyte" samme som jeg!

Tisdag 11/8
Och precis som vanligt stod de där i ankomsthallen på Gardermoen och väntade på mig, vilka underbara vänner! Klemmer i massor innan hemfärd till blocken och 8:e våningen!

Onsdag 12/8
Lång färd till Halden i goda vänners sällskap, det är förresten det som ger lite förspel inför den verkliga "akten"!
Äsch, missförstå mig inte nu, men !!!

Nåväl, tillsammans med ytterligare 3996 personer, bänkade vi oss foran scenen på Fredrikstens Festning i sensommarsolen!
Ååååå vilken kväll det blev, vilken skön stämning, härliga uppträdanden och skönsång från Christer Sjögren, Helen Sjöholm, (mycke sjö blev det) och för att inte tala om Peter Jöback, som förövrigt gjorde, med en äran, ännu en strålande insats som gästprogramledare!

Peter och Helen gjorde duetten "Som Skapta för varann" ur musikalen "Livet är en schlager",
Och precis som vanligt, strålar de tillsammans, Peter och Helen!

Dessutom sjöng de varsitt solo!
Peter sjöng, "Guldet blev till sand" och Helen, "Gabriellas sång"!

Jag håller fortfarande på att landa!

På återseende!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar