lördag 1 augusti 2015

SOM AV EN HÄNDELSE!



Ett tecken från Erik, om att han har varit med mig idag igen!
Och idag for vi in till Stockholm Pride, bara sådär!

För som jag satt där med min stora härliga Phantomen-temugg, lingongrova med räkost och slötittade i DN och plötsligt kollade jag på klockan, 10:30!
Nämen va fasiken, här kan jag ju inte sitta, vädret är ju alldeles strålande och en timma bort startar Pridetåget klockan 13:00
Vad har jag att förlora på om jag inte tar mig dit, det kanske är sista gången för min del, vem vet!
Och vem behöver jag fråga om lov?
Ingen!
Sagt och gjort, snabb som en vessla, nu igen, jag kan faktiskt vara jäkligt effektiv när viljan är stark, så inom tre kvart stod jag och väntade på bussen med matsäck, bestående av kaffe, frukt och tre st LCHF-muffins i ryggsäcken och naturligtvis en flaska vatten!
Jag kom lagom fram till Mariatorget och Hornsgatan och lyckades hitta en liten öppning uppe på "puckeln" där jag fick slå läger!

Strålande utsikt i det vackra vädret dessutom!

Ja, där stod jag i säkert två och en halv timma och njöt av härligheten som spelades upp nedanför mina fötter.

Ömsom skratt och ömsom starka känslor,

som tex när "Stolta Föräldrar" tågade förbi, då fick jag en klump i magen och sikten skymdes av tårar en aningen!


Jag beslöt mig för att börja vandra ner mot stan, Kungsträdgården och kanske vidare en bit, bara för att få röra på mig inför hemfärd!

I Kungsträdgården tog jag en behövlig paus och därefter följde jag med ända ner till Stureplan,

där vände jag och gick till Centralstationen och vidare hem med pendeln!

När jag kom hem och skulle tvärfixa lite hämtmat i mikron och skulle ta fram ett underlägg till tallriken, så av en händelse låg det här lilla fina mosaikunderlägget längst upp i lådan.
Ett dagisalster, noggrant och kärleksfullt gjort "till mamma på morsdag av Erik"!
Som ett tecken, för jag hade alldeles glömt bort det!
Det hade legat begravt längst underst bland pannlappar och grytunderlägg!
Inte nu längre!

Tack för sällskapet Erik, hoppas att vi kan göra om det igen!
Stolt Förälder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar