torsdag 6 augusti 2015

MORGONPYSSEL


Eller kanske jag ska säga kidnappad i tvättstugan!
Ty, den här maskinen löpte amok i den arla morgonstunden!
Tvättid 07:00-11:00 och allt gick bra den första timmen, men sedan var det som om helvetet brutet ut!

Laddat för ännu en 40 grader, normaltvätt, 40 minuter, men först när det hade gått 90 minuter började helvetesmaskinen att centrifugera och det bara accelererade snabbare och snabbare.
Nu började jag på riktigt bli rädd!
Jag tog skydd bakom torktumlaren av rädsla att tvättmaskinen skulle slita sig eller explodera!
Där ringde jag till områdesansvarig, tack o lov att jag alltid har mobilen med mig, var jag än går, och talade om hur läget var och undsättning skulle komma med det snaraste.
Snaraste, visad sig vara längre bort än väntat, så jag kastade mig fram med döden i vitögat till maskinen och tryckte på av knappen!
Lugnet sänkte sig i källarvalvet och jag kunde pusta ut.
Ja, där fick jag sitta och vänta på undsättning ändå, ty, luckan gick inte att öppna, så min tvätt var kidnappad, lika med jag!

Det är alltid lika spännande varje gång jag ska tvätta i dessa tvättstugor på Backlura i Nynäshamn!

Nåväl, resten av dagen blev till belåtenhet med mjukglass i hamnen och solsken i blick!

Avslutade med Thaimat hemma på balkongen!
En helt vanlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar