lördag 29 augusti 2015

MÅNEN LYSTE UPP MIN VÄG HEM


Sista lördagen den här sommaren och på nått sätt känns det lite vemodigt, men ändå blev det ett fint avslut på den!
Som började i hamnen tillsammans min fina vän och energikick Mia!
Idag fick kryssningsgästerna med Regal Princess och alla vi andra ett myllrande Nynäshamn att se fram emot då det var Skärgårdsdagen med marknad, ångbåt, veterantåg, politiskt ting och utdelning av flera utmärkelser i hamnen. Utöver det var det även Hyundai Cup.
Folkfest från tidig morgon tills John Blund bjuder upp för somliga!

Men jag cyklade hem lagom för att ansluta mig med en del av släkten för en trevlig grillkväll!
Hälften av sällskapet var engelstalande och det är alltid kul att se och höra hur vi blandar språken huller om huller!
Ibland glömmer man bort vilken man talar med och på vilket språk!
Den som hade bäst koll var vår yngsta deltagare under kvällen, lilla Molly!
Alldeles bedårande!
Knappt 3 år och har full koll på vilken hon ska tala svenska eller engelska med!
Jag bara älskar den ungen!

Nå, gamla gunsan cyklade hem mätt och belåten i ljuset av månskenet över Nynäshamn!
Ty, jag hade inget lyse på cykeln!
Och mina tankar gick till alla mina nära och kära som också fått njuta av den här vackra och glädjefulla augustikvällen, var de än befinner sig!
Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar