fredag 31 juli 2015

REGNBÅGSFLAGGAN


Idag lyckades jag att ta mig ut, ty vädret var riktigt skapligt,
om än lite nyckfullt!
jag tog min dramaten och knatade ner till ICA MAXI,
en nätt promenad på ca 17 minuter!

Jag har inte varit dit så många gånger än, så tyvärr tar det alltför lång tid att hitta där inne bland alla skeppen, men kommer tid kommer, kommer råd!
Efter slutfört uppdrag, men nästan som "Mission Impossible", som förresten är så på tapeten nu, så började jag min mödosamma vandring hemåt igen.
Det är kuperat i Nynäshamn och på hemvägen har jag nästan bara uppförsbacke och "precis som vanligt" en proppfull och jättetung dramaten!
På halva vägen kilade jag in till min frissa och bokade tid!
Och då, precis då, tornade regnmolnen upp sig igen och gunsan fick bråttom hem.

Men jag hann se, inte regnbågen, men regnbågsflaggan i alla fall!
Happy Pride!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar