torsdag 16 juli 2015

TURIST, JAVISST!!!


Två dagar i rad har jag varit turist i min egen lilla stad!

ÄNTLIGEN kände jag mig såpass pigg att jag orkade gå den ca 20 minuter långa sträckan ner till hamnen och precis lagom till att solen kom fram igen!

Skönt att sitta där nere helt anonym, som om jag var vilken turist som helst, någon från kryssaren som ligger här ute på redden nu igen!
För märkligt nog, eller kanske inte alls så märkligt, så är det fortfarande inte många här som vet vem jag är.
Orsaken varför ligger nog i mig själv, eftersom jag gärna håller mig för mig själv och inte tar kontakt. Blygsel eller osäkerhet, vem vet!?!
Men det är jag, me, I and myself som sitter där och mår gott i mitt eget sällskap!
Förresten jag ser det som en styrka, att trivas med mig själv!

Kanske därför som jag gillade känslan och friheten i New York, där var jag jag utan att behöva förställa mig, hyfsa till mig och tänka mig för!
Lite den känslan lockar jag fram där jag sitter i min hamn, anonym och kanske från någon annan hamn!

Apropå New York!

Precis nu, för två år sedan var jag där och igår var jag på Broadway och såg The Phantom of the Opera med Peter Jöback i huvudrollen för första gången och i morgon tar jag en repris!


Stående ovationer!
Såååå stolt att vara Svensk i New York!
För exakt två år sedan!
Nyp i armen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar