måndag 20 juli 2015

PLÖTSLIGT HÄNDER DET



Reklamen dimper ner innanför dörren när jag sitter och tar en mugg kaffe, så jag går och hämtar den för att ha lite sällskap en stund!
Okej ICA kuriren låg där på dörrmattan också, så det skulle bli en skön stund där vid fönstret!
Men jag började med reklamen, den går ju snabbt att bläddra igenom.
"Jula", låg överst i bunten, "den är ju inte intressant för mig, bara en massa verktyg, arbetskläder och en och annan gräsklippare m m, men okej, jag bläddrar väl igenom den som snabbast"!
Och därmed förändrades dagen helt och hållet, jag såg cykeln!
Den skulle passa mig som handen i handsken och priset var pressat till min nivå, endast 1999:-, vill ha!
Krypa till korset och be om hjälp med skjuts till närmaste Jula som ligger i Haninge!
Syster Yster kanske ställer upp, jag ringer henne!
Absolut, självklart!
Så klockan 18:00 rattade vi upp till Haninge och snabbt som blixten hade vi lastat in kartongen med cykeln i bilen!


Två timmar senare började jag mitt mödosamma jobb med att pillra ihop cykeln och det var inte helt smärtfritt, med tanke på mina jävla händer/fingrar!
Men nu är jag stolt och nöjd att jag lyckades, i morgon monterar jag det sista, cykelkorgen och lyset!

Jag läser Ica kuriren imorgon istället och resten av reklamen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar