måndag 6 juli 2015

SVAMPODLING


Här växer det två svampar i en av mina växter, jag uppmärksammade några små ljust gröna närmast gula svampliknande knoppar för ett tag sedan och plockade bort dem.
Men i eftermiddag när jag tänkte vattna alla mina växter igen och i vanlig ordning stoppade ner en fingertopp för att känna på jorden, upptäckte jag de här två stora svamparna som växte i krukan.
Jag har aldrig sett något sådant tidigare under alla mina år som blomster och i synnerhet gröna-växter-älskare!

I vilket fall som helst, det blev omplantering meddetsamma, gick ut på gården och kastade bort all jorden i buskarset runt knuten, spolade noga rent runt rötterna, gjorde ren innerkrukan noga och lyckligtvis hade jag ny blomjord hemma.
Därefter avslutade jag med att ge den en ordentlig dusch i badkaret!
Så nu får jag hoppas att min växt överlever denna bryska behandling.

Svampen såg mer än giftig ut, närmast dödlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar