måndag 13 juli 2015

MITT HJÄRTAS VARJE SLAG


Check!
Min årliga ultraljudsundersökning av hjärtat idag!
Så en tripp upp till Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge stod på programmet och det tog som vanligt ca 4½ timma tur och retur!

Så där låg jag nu igen med ena bröstet dinglande ner i utgröpningen i undersökningsbritsen!
Det är inte helt smärtfritt det där, ty när det är bara skin och ben där emellan hjärtat och revbenen när kardiologen för/trycker ultraljudsgivaren med cirkulerande rörelser över hjärtat och gör olika typer av mätningar, ja då gör det ont, men det är överkomligt som allt annat världsligt!
Det är vid sådana tillfällen jag önskar att jag hade lite mer fett på kroppen!
Men kardiologen är nöjd, tur de då!
Läget så skapligt oförändrat ut från förra året, så när som på obetydligt!

Och "precis som vanligt" kunde man se en ovanligt vacker man där inne, mitt Ögon-och-Örongodis Peter Jöback, och för dagen sjungande "Som skapta för varann" ur albumet "Livet är en Schlager"!
❤ ❤ ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar