fredag 17 juli 2015

MEN F.N VA DET ÄR TRIST!


17 också, nu har det gått 17 dagar sedan jag blev sjuk och vaknar med feber, nu igen! F.n va jag blir less, ska jag verkligen inte våga gå en liten tur ner till hamnen utan att få ett bakslag, jävla skit!
Och till på köpet återkom knölen som jag fick på höger överarm för två veckor sedan i gårkväll, det blev en hård öm, varm och rodnad fläck på samma ställe igen och gunsan blev rädd!
Gillar inte knölar, inga sorters knölar alls!
Inflammation!!!
Så jag ringde till VC tidigt och fick komma före lunch!
Inget förhöjt CRP, Thanks heaven!
"Tyvärr vet jag väldigt lite om Sklerodermi, men jag ska läsa på", läkarens ord!
Inte alls förvånad eftersom jag bara har ca 700 medsystrar/bröder, 0,75% i Sverige som har eländet, så det är en ointressant diagnos att forska på! Otur!!!
Men att inslaget av spontana inflammationer och nedsatt immunförsvar fanns med i hennes kunskaper, så ordinerade hon Orudis 2,5%, påstrykes morgon och kväll!
Alltså inte på hela gunsan, som man skulle tro, utan bara på knölen, eller förresten, det är ju hela gunsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar