söndag 5 juli 2015

HIMLEN VAR BLÅ, MEN DET VAR DÅ!



Och imorgon ska det bli sämre väder igen!

Det är nog någon mening med det här också, ja att jag skulle bli förkyld på samma dag som för exakt ett halvår sedan!
När jag var på Gran Canaria med lillasyster och vaknade på nyårsdagen och var förkyld och som varade i mer än en månad.
Ja det utvecklade sig till en lunginflammation t.om!
Gud hjälpe mig att det inte blir så nu igen, för nu har jag ju just avslutat en penicillinkur för mitt onda finger!

Det är säkert Erik som har varit i farten nu igen, liksom fixat och ordnat så att jag inte skulle få alltför mycket sol och bränna mig, eller i värsta fall drunkna, för då hade jag varit det åttonde drunkningsoffret i Sverige den här veckan!
Fast när jag tänker efter, så är det sistnämnda näst till en otänkbarhet, badvattnets temperaturer har inte på långa vägar ens nuddat vid det som jag kliver i, typ 23+!
Den här första veckan i juli har varit den varmaste hittills i år, men nu vänder det igen och ordningen återställs!
Men förkylningen hänger kvar, vilken tur jag har!
Nu ska jag "Ta hand om mig"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar