torsdag 30 juli 2015

ETT LEENDE MOT MIG!



Ännu en vilodag efter urladdningen på Skansen "Häromdan när jag var ung"!

Fast jag hade tänkt ta mig ut, satte på mig ansiktet och gjorde mig klar!
Men precis där i dörren vände jag av ljudet från smattret på fönsterbläcket, nu igen!

Andra dagen utan mänsklig kontakt, så när som lite skvaller med grannen från balkongen.
"Ska det vara en stänkare?" Nä, jag bara skojar, det var inget sånt skvaller!

Så jag tänkte mig en liten fruktstund istället och där låg den och log mot mig!
Tänk att det behövdes så lite!
Alltså räckte energipåfyllnaden från "Enough is Enough" för att lyfta upp mig från tristessen!

Om man ska klara sig i den här världen, måste man vara oerhört smart eller oerhört vänlig.
Jag var smart en gång, men det är trevligare att vara vänlig!

Ett leende smittar gärna av sig till mottagaren, så le mot livet och livet ler tillbaks till dig!
Eller fruktskålen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar