måndag 27 juli 2015

PREMIÄRTUREN!


Äntligen kom jag mig iväg och som jag har längtat!

Alltså på min nya cykel!
Först cyklade jag väldigt varsamt och med cykelhjälmen väl påsatt, ner till Racerrenoveraren Patrik Makris, säkerhet är A & o för mig och trygghet framför allt!
Han pillrade och drog åt lite här och där och så köpte jag ett cykellås av det bästa slaget, ett långt kabellås så att jag kan låsa fast min cykel runt ett lyktstolpe eller dylikt. Ty, cykeltjuvarna har för vana att lasta in sina byten som står enbart låsta men ej *fast*låsta, direkt in i sina pickupper!
Så om de vill ha min cykel, få de även knipsa av kabeln eller ta med hela lyktstolpen också!

Vilken härlig tur det blev därefter, ner till hamnen och sedan vidare en lite matkasse, som passade precis i min cykelkorg innan jag stretade hemåt igen.

Jag hann lagom hem för att sätt mig och lyssna på ett alternativt sommarprat, "Sommarprat med Stefan"!
https://youtu.be/FXV0-g9VV_w

Väl värt att lyssna på, en stark berättelse som berör mig och ger mig en återblick till mycket i mitt eget liv!
Tack
Stefan Di-Omnia för att du delade med dig och för att du är en kämpe!
I morgon är det en ny dag med nya möjligheter och glädjeämnen!
Men utan cykel!

HAPPY PRIDE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar