fredag 10 juli 2015

THE MISSION COMPLETED


Men väl hemma igen blir jag precis lika förbannad igen när jag ska trycka in min cykel i förrådet i trapphuset!
Ända sedan jag flyttande in här, alltså fyra år sedan, så har det sett ut precis så här!
Det är jag själv som har tryckt in de gamla cyklarna, en barnvagn, dammsugare och lite av diverse annat skräp, som tillsynes också är trasigt och efterlämnat av, för länge sedan utflyttade hyresgäster.
Det står en skylt på dörren till det här förrådet att "man får inte under några omständigheter lämna cyklar och barnvagnar ute i trapphuset på grund av utrymningsskäl vid till exempel brand"!
Men var ska man då göra när det är knökfullt med skräp inne i det för ändamålet förråd?
Jag har ringt till hyresvärde på påtalat problemet, men inget resultat!

Nå, jag har ju skapat mig ett litet krypin där för min "röda faran", men problemet återstår för de övriga gästerna i mitt trapphus, nu får dom klaga!

Muttrande och småsvärande och jävligt hungrig kom jag så äntligen in till mig och fixade lunch och fort skulle det gå, för nu var det nära att magsäcken skulle fastna på ryggraden!
Snabbt vispade jag ihop nyponsoppa i en kastrull och gjorde några mackor med ägg och avokado på!
ICA kuriren hade precis kommit innanför dörren, så den skulle bli ett lättsamt sällskap under tiden jag käkade.
Där satt jag, fortfarande lite irriterad och sur över, kan tyckas småsaker, men de växte till elefanter i en porslinsaffär!Det kanske har att göra med att jag inte alls är riktigt kurant ännu och lättirriterad därav!

Som jag sitter där, välter jag ut hela mitt STORA glas med varm nyponsoppa mot mig, byxorna, t-shirt, fleecetröjan, duken på bordet och ner på golvet!
Muttrade var bara förnamnet!
Så det var bara att kliva ur alla kläderna och iförd endast BH och trosor, torka upp min varma nyponsoppa, som jag så väl behövde just då!

Nytt försök att utfodra mig och sedan kila till tvättstugan för att boka en akuttid!
18:00-22:00 i 3:an var det enda som var ledigt, okej det får duga!

Nästa motgång, men inte helt förvånande!
Fy fan så mycket skitaktiga människor det finns i mitt bostadsområde, totalt respektlösa och nonchalanta.
Som vanligt fick jag den äran att städa in mig där för att kunna slutföra mitt uppdrag!

Inte en tillstymmelse av städat, sedan Adam var länsman!

En helt vanlig fredag på Backlura!
Ändå älskar jag att bo här, så nått fel måste det vara på mig ändå!

Jag som bara hade tänkt vattna lite blommor och ta in posten hos några idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar