torsdag 2 juli 2015

VÄRMEBÖLJA!!!


Idag vaknade jag med en förkylning, precis lagom till årets hittills varmaste dag!

Och vad hade jag gjort om jag hade varit pigg och kry?
Jo, ilat ner till Nickstabadet med min sedvanliga packning, solstol, solskydd av diverse slag samt matsäck.
Men inte då, jag är ju proppfull med penicillin pga mitt onda finger och snuva, hosta och feber är ingen bra kombination med solbadande1
Så jag förskansade mig ute på min balkong, som lyckligtvis ligger i skugga ända fram till trekaffet ungefär.
Som jag satt där ute på hela ryggen, slog det mig att det var alldeles tyst i grannskapet och i lekparken precis här bredvid!
Märkligt, där brukar det ju vara ett inferno av skrikande ungar!
Men så ramlade polletten ner, alla är ju på badstranden!
Gud så skönt!!!
Lagom till eftermiddagskaffet och middagstid började det låta som vanligt igen, men inte lika intensivt!
Värmen har säkert en dämpande inverkan även på spring i bena!

På min termometer steg kvicksilvret till ca 32 grader Celsius och där låg det hela dagen!
Morgondagen lär blir något liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar