onsdag 1 juli 2015

REKLAMPAUS


............................
Egentligen så handlar det om något helt annat!
"Häromdan när jag var ung", närmare bestämt i måndags, var jag hos min frissa Tuula på Maria Salongen, så gav hon mig den här superpraktiska pennan, som har en sån där bra duttfunktion till mobilen!
Det är nog typiskt frissor, de är uppmärksamma och lyhörda och kan läsa sina kunder!
Den här gången satt jag ju där med mitt pulserande finger och då fick jag den som kom att bli en alldeles utmärkt ersättare i min skithand!

Och idag tog jag färden till Reumaten i Huddinge igen, den här gången för ett redan inbokat läkarbesök, ej på grund av skithanden alltså, men den hamnade inte helt oväntat i fokus.
Så det blev mer provtagningar, akutremiss till röntgen och därefter ännu en stund med min (nya) läkare, som tyvärr är lite svår att förstå på grund av utländsk härkomst, svårbedömd!
Okej, hon är otroligt engagerad och nyfiken på vad och hur och hur länge och när och..........

Som vi sitter där undrar hon om jag har ont i halsen!
Nääää, inte vad jag kan påstå just nu, eller!!!!!
I vilket fall så fick jag även lämna ett svalgprov, som jag än inte har fått svar på, det kommer inom kort!

Men efter drygt sju timmar formligen stöp jag innanför min dörr!
Och döm av min förvåning, men hur kunde hon veta att jag höll på att få ont i halsen?
Nu har jag ont i halsen, också!
Skit också!
Det börjar bli lite körigt nu, har inte tid, hinner inte, orkar inte, det får vara nog nu!!!!
Tur att jag har min fina duttpenna att hålla mig i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar