fredag 24 juli 2015

PÅ X I SKÄRGÅRDEN


Det gäller att passa på medans vädret tillåter!

Ett sms 08:45, herregud jag har ju precis vaknat, knappt fixat min morgonfika, vem vill mig något redan?
"Vill du med ut på sjön idag?"
Det var min kompis Mia!
Så jag ringer henne och tackar ja, så klart!

Så redan klockan 10:30 lättade vi ankar och seglade ut på upptäcksfärd mellan kobbar och skär och tillslut ankrade vi vid en stillsam naturhamn och käkade sill lunch, njöt av solen och innan hemfärd, kaffe och nybakad kardemummakaka! Ljuvligt!!!

Hemfärden blev en ny upplevelse för undertecknad, kryss, kryss och ännu mer kryss, så jag nästan stod i liggande ställning!
Hur menar hon nu?

Jag njöt hela tiden eftersom skepparen Hasse styrde oss med trygg hand över skummande vågor!

Imorgon blir det skitväder igen!
Tjingeling!
Det gungar fortfarnade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar